maandag 31 augustus 2015

Vancouver Aquarium

Onze laatste dag van de vakantie. Helaas zit het er bijna op. We hadden gepland om te gaan fietsen vandaag maar change of plans. Het weer speelde ons zo parten dat fietsen niet leuk zou zijn. Het was de hele dag regenachtig dus besloten we om een deel van de fietsroute dan maar met de auto te doen. Bovendien hadden we gisteren ook al delen van de route bezocht dus zo erg was dat nou ook weer niet. Als alternatief hebben we het fameuze aquarium bezocht van Vancouver. Oorspronkelijk hadden we dit laten vallen maar nu kwam het toch weer goed uit. Een heel mooi aquarium waarin zo’n 150.000 verschillende vissen en andere dieren worden getoond. Verdeeld over een gedeelte waar tropische vissen te zien waren en een gedeelte waar vissen te zien zijn die in de Canadian Pacific terug te vinden zijn. Er waren zee-otters maar ook dolfijnen en zelfs waren er 2 beluga’s: grote witte dolfijnen. Prachtige beesten. Na het bezoek aan het aquarium zijn we nog een kijkje gaan nemen in het (natte) Stanley Park. Het was al weer aan het eind van de middag dat we terug reden naar ons hotel. Vanavond als afsluiting lekker gegeten in Gastown. De oude uitgaanswijk van Vancouver. Inmiddels was het weer wat opgeklaard en zijn we op de terugweg naar ons hotel nog even gestopt bij de False Creek om nog wat plaatjes te maken van Telus World of Science (een soort NEMO zoals in Amsterdam) en het voetbalstadion van de Vancouver Whitecaps FC. Een bijzondere architectuur. Morgenochtend inpakken en zo rond het middaguur vertrekken we richting het vliegveld om de auto in te gaan leveren. Een lange reis voor de boeg. Voorlopig was dit de laatste blog. Als we thuis zijn volgt er nog een laatste ter afsluiting.