donderdag 27 augustus 2015

Van Victoria naar Seattle/Tacoma

Wat een dag. Wat hebben we veel gedaan vandaag. Vanochtend op tijd vertrokken uit Victoria omdat we op een bepaald tijdstip bij de ferry in Sidney moesten zijn die ons naar Anacortes in de USA zou brengen. We waren er keurig op tijd en dat was maar goed ook. Omdat we van Canada naar de USA reisden moesten we natuurlijk door de grenscontrole. Thuis hadden we al de nodige papieren in orde gemaakt maar desondanks waren ze hier ook weer heel streng. Vingerafdrukken, foto’s en ultieme paspoortcontrole in de computer. Het hielp wel dat we al in 2011 in de USA waren geweest. Kennelijk hadden ze onze gegevens keurig bewaard en kregen we na lang wachten ons tijdelijke visum. Daarna de boot op waarna een prachtige reis volgde over zee tussen de San Juan Islands door. Onderweg dolfijnen en zeehonden. Aangekomen in Anacortes begon het gezeur met de grenscontrole weer. De politie controleerde de hele auto en nam een grapefruit in beslag. Hoe erg kan dat zijn. Exotische vruchten mogen niet worden ingevoerd. Eindelijk waren we in de USA. Nu eens een keer over land. Vanuit Anacortes direct door naar Seattle waar we, mede door wat file, laat in de middag aankwamen. Als eerste naar Kerry Park. Een bekend uitkijkpunt waar je een mooi overzicht over de stad hebt. De hele skyline van Seattle is daar goed zichtbaar. Van Kerry Park naar het Seattle Center bekend van The Needle (immense uitkijktoren), Chihuly, The Garden Of Glass, het glasmuseum en het EMP (Experience Music Project), het muziekmuseum, het bijzonder vorm gegeven gebouw met zijn mooie kleuren. Marlies deed daar nog even een modeshow. Na het Seattle Center door naar Pike Place Market. Een gebiedje bij de haven waar overdag allerlei verse etenswaar worden verkocht. Wij gingen eigenlijk niet voor de markt maar voor de hier gevestigde Starbucks. Een trekpleister want dit is de allereerste Starbucks. Starbucks is in Seattle begonnen in 1971 en telt nu zo’n 20.000 vestigingen over de hele wereld. Het was al later in de avond toen we in Seattle hebben gegeten. Na het eten nog zo’n kleine 60 km. door naar Tacoma voor ons hotel. Morgen de laatste dag in de natuur. We gaan dan Mount St. Helens bezoeken.